Başkan Toksoy, EMİTT’de Sarıkamış’ı Anlattı

EMİTT’de Belediye Başkanı Göksal Toksoy, Sarıkamış’ı anlattı.

TÜYAP Fuar Merkezi'nde ziyaretçilerini ağırlayan Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı (EMİTT) TÜYAP Fuar Merkezi’nde 71 ülke, 4 bin 500'ü aşkın kurum, kuruluş ve beldenin katılımlarıyla kapılarını ziyaretçilerine açan EMİTT’de Belediye Başkanı Göksal Toksoy, Sarıkamış’ı anlattı.

Beylikdüzü’ndeki fuarda Sarıkamış ve kış turizmini değerlendiren Başkan Göksal Toksoy, “22. EMİTT Turizm fuarındayız. Biz burada zaten şu anda Kars'ımızın standı kurulmuş durumda. Kars Valimizin öncülüğünde, kaymakamlarımız ve İl Kültür Müdürümüzün. Bizde Sarıkamış Belediyesi olarak katıldık EMİTT fuarına. Biz biliyorsunuz Kars artık bir marka kent, Sarıkamış bir marka kent durumunda. Kars'ın tarihi güzellikleri var tarihi geçmişi var. Sarıkamış öyle bir tarihe, geçmişe sahip, Doğal güzellikleri olan bir ilçe, biz Kars ve çevresi olarak zaten son zamanlarda biliyorsunuz Doğu Express'i ile Kars'ta bir ziyaretçi patlaması oldu. Hakikaten insanlar Kars’ı, Sarıkamış’ı, Ani'yi, Çıldır’ı, ilçelerini merak ediyorlar. Kars'ın o Baltık mimarisi, yapılarını merak ediyorlar. 1400 yıllık Ani harabelerini merak ediyorlar. Buz tutam Çıldır gölünü, tatlı su balığından tatmak istiyorlar. Sarıkamış kayak merkezini, Sarıkamış’ın tarihi güzelliklerini merak ediyorlar” dedi.

“Kayak Merkezi’nde 1,5 metre kar var”

Sarıkamış Cıbıltepe Kayak Merkezi’nde ezilmiş halde kaymak için 1,5 metre kar olduğunu ifade eden Başkan Toksoy, “Biliyorsunuz hazırlıklarımız yaptık. Sarıkamış Kayak Tesisleri Dünya en güzel doğa güzelliklerine sahip, kristal toz karına sahip kayak merkezi, hakikaten kayak severler, Sarıkamış’a bir geldiklerinde, bir daha gelmek istiyorlar. Her zaman gelmek istiyorlar. Biz diyoruz ki bizim farklılığımız var. Bizim farklılığımız nedir? Kayak merkezinin sarıçam ormanları arasında olması, dünyanın en güzel karının olduğu yer, kristal toz kar, kayağa en el verişli kar, bu anlamda mekanik tesislerimiz ve telesiyejimiz şuanda tam randımanlı çalışıyor. Pistlerimiz tam verimli bir şekilde hazır durumda, yaklaşık 1,5 metre ezilmiş karımız mevcut. Şuanda ilgi çok fazla, Sarıkamış’taki bütün otellerimiz dolu vaziyette, sömestre tatili olması hesabiyle oteller dolu. Bütün kayak severler kristal toz karın üzerinde kayak keyfini çıkartmak için, diğer tarihi yerleri görmek için ve Sarıkamış Şehitlerini ziyaret etmek için geliyorlar. Biz bunun bütün hazırlıklarını, alt yapısını, üst yapısını, tamamlamış durumdayız. Biz kışın misafirlerimiz geldiğinde Sarıkamış’ta rahat etsinler diye onları en iyi şekilde ağırlayalım diye mücadeleyi de en iyi bir şekilde yapıyoruz” diye konuştu.

Belediye olarak son yağan kardan sonra karla mücadele çalışmalarını başlattıklarına dikkat çeken Başkan Toksoy, “Karla mücadeleyi de en iyi bir şekilde yapıyoruz ekiplerimizle beraber araç gereçlerimizle beraber gelen misafirlerimiz kardan, buzdan, kıştan şehir merkezinde etkilenmesinler kayak merkezinde zaten kar ve otellerimiz her türlü hazırlığını yapmışlar Kars'taki esnafımız gelen misafirlere en iyi şekilde ilgi alaka gösteriyor. Gelen misafirler Kars’ın Baltık mimarisini Çıldır Gölü’nü Ani, Sarıkamış Kayak Merkezini geziyorlar. Orda kayak keyfini çıkarıyorlar. Ve yöresel ürünlerimizden kaz etini tadıyorlar biz Türkiye de marka olmuşuz. Kars'ın kaşarı, balı, gravyer peynirini tere, yağını göyermiş, tuluk peynirini tadıyorlar. Yöresel diğer sayamadığım yiyeceklerini yemeklerini tadım Kars'ı geziyorlar. Tarihi kenti geziyorlar, buradan memnun bir şekilde ayrılıyorlar. Bizde bur da bu tarihi güzellikleri ve yöresel ürünlerimizi EMİTT fuarında en iyi şekilde turizm müdürümüzle, otelci arkadaşlarımızla beraber ve valiliğimizle genel sekreterimizle kaymakamlarımızla belediye başkanlarımızla beraber en iyi şekilde tanıtıyoruz. Biz herkesi Kars’a bekliyoruz, Kars’ın güzelliklerini görsünler. Sarıkamış'ın Ani 1040 yıllık Ani kentini görsünler, tarihi yapıları görsünler Çıldır Gölü’nü görsünler” şeklinde konuştu.

“Sarıkamış Kayak Merkezi Kafkasların göz bebeği, Kafkasların yıldızı bir kayak merkezi olacak”

Sarıkamış’ta 12 bin yatak kapasiteli turizm tesisleri planladıklarının müjdesini veren Sarıkamış Belediye Başkanı Göksal Toksoy, özetle şunları söyledi:

“Sarıkamış'ta 12 bin yatak kapasiteli turizm tesis alanları planlanmış yeni mekanik tesislerimiz yeni pistlerimiz yapılacak. Artık otellerimiz cevap veremez duruma geldi, doluluk oranı yüzde yüze yaklaştı, konaklama tesisi ihtiyacımızda var. Kış turizmi, inanç turizmini, spor turizmi, sağlık turizmi acısından yatırım yapılabilecek en iyi mekanlar il ve ilçeler burada özellikle Karslı hemşerilerimiz ve işadamlarımızı Kars’a, Sarıkamış’a yatırım yapmaya bekliyorum. Buradan da davet ediyorum, belediye olarak, valilik olarak da kolaylıkları sağlıyor, her türlü desteği sağlıyoruz. Sarıkamış Kayak Merkezi Kafkasların göz bebeği, Kafkasların yıldızı bir kayak merkezi olacak öyle bir potansiyele sahip Doğu Anadolu Kalkınma İdaresi Başkanlığı tarafından da şuanda mastır planı yapılıyor, Ağababa, Balıkdağ, Sırpkaç, Cıpıltepe ve Çamurlu dağ, bir birine bağlanacak. Telesiyejlerle burada yapılacak, yeni pislerle artık Sarıkamış’ta telesiyejlerin sayısı 15-20’ye çıkacak. Pistlerin sayısı 40-50’yi bulacak ve kayak parkurlarının uzunluğu 100-150 kilometreyi bulacak. Artık dağlar telesiyejlerle örülecek, Kafkasların yıldızı bir kayak merkezi olacak. Bölge insanına iş ve aş imkanı sağlanacak. Bu da Bakanımız Ahmet Arslan’ın katkısı çok büyük Kars’a, gece gündüz caba sarf ediyor. Valimiz, milletvekilimiz, çaba sarf ediyor. Kars Belediğe Başkanımız ve bizler çaba sarf ediyoruz, Kars’ı en iyi yere taşıyacağız.”

baskan-toksoy,-emitt’e-sarikamis’i-anlatti-(1).jpgbaskan-toksoy,-emitt’e-sarikamis’i-anlatti-(2).jpgbaskan-toksoy,-emitt’e-sarikamis’i-anlatti-(3).jpgbaskan-toksoy,-emitt’e-sarikamis’i-anlatti-(4).jpg