ANKET
Sayın Anket Katılımcıları; Aynı İp Numarasından, Modem Aç kapa yapılarak atılan bir çok oy sistem botları tarafından tespit edilerek gecersiz sayılmaktadır! Anketteki yüzdelerin sık değişmesi bu yüzdendir.Katılımınız için teşekkür ederiz.
Sayın Anket Katılımcıları; Aynı İp Numarasından, Modem Aç kapa yapılarak atılan bir çok oy siste
NÖBETÇİ ECZANE
ÇOK OKUNANLAR
YORUMLANANLAR
GAZETE BAŞLIKLARI

Video Haber
E-POSTA LİSTESİ
PİYASALAR
IMKB
76.764
DOLAR
2,2410
EURO
2,8705
HAVA DURUMU
Kars 3 / 16 °C
Ardahan 3 / 14 °C
Iğdır 8 / 24 °C
Erzurum 4 / 16 °C
Ankara 6 / 19 °C
İstanbul 17 / 22 °C
İzmir 15 / 26 °C
Karakter boyutu : 12 Punto 14 Punto 16 Punto 18 Punto
Kerbela şehitleri için sine dövüldü

Kerbela şehitleri için sine dövüldü

26 Aralık 2009 / 20:44
Hz. Hüseyin'in Kerbela'da 72 arkadaşıyla şehit edilişinin 1369. yıldönümü nedeniyle Caferi cemaatine mensup vatandaşlar sabah namazını müteakip Hz. Ali Camii'nden başlayan yürüyüşte sine dövdüler

İslam Peygamberi Hz Muhammed Mustafa (SAV)’in torunu Hz. Hüseyin’in ailesi ile birlikte 72 arkadaşının Muaviye’nin oğlu Yezid tarafından hunharca katledilişinin 1369. yılı nedeni ile Kars’ta anma ve yas törenleri düzenlendi. Sabah namazının ardından Caferi cemaatine mensup binlerce kişi Ortakapı Mahallesi Faikbey Caddesi üzerindeki Hz. Ali Çarşı Camii ve Stadyumun yanındaki Ehlibeyt Işıklı Camii önünde toplandılar.

  Türk Bayrağı ve Atatürk posterleri ile Hz. Ali’nin fotoğrafları eşliğinde Hz. Ali Çarşı Camii önünden başlayan kortej yürüyüşü Faikbey Caddesi, Gazi Ahmet Muhtar Paşa Caddesi üzerinden Ehlibeyt Işıklı Camii önünde birleşti.

  Burada dualar edilip, gözyaşı döküldükten sonra Garnizon Şehitliği’ne varıldı. Şehitlik önünde saygı duruşunda bulunuldu, İstiklal Marşı okundu. Kur’an-ı Kerim’den ayetlerin okunmasının ardından dualar edildi.

  Ehlibeyt Işıklı Camii hocası Behrem Geley günün anlam ve önemini belirten bir konuşma yaptı. Ardından da Kars İl Müftüsü İlyas Gümüş bir konuşma yaptı.

  Belediye Başkanı Nevzat Bozkuş, İl Emniyet Müdürü Cengiz Zeybek ve Kars’taki Caferi cemaatinin lideri Seyid Ahmet Erdem’in de katıldığı kortej Yeni Mahalle Asri Mezarlığına hareket etti.

  Kortej yürüyüşü sırasında vatandaşlara ve güvenlik görevlilerine şerbet, çay ve helva ikramında bulunuldu. Törende siyah giyinen ve başlarında 'Ya Hüseyin, Ya Zeynep' gibi yazılar bulunan çocukların çoğunlukta olması dikkat çekti. En önde sancak, ardında da Atatürk posteri, Zülfikar, Hz. Ali posteri, 12 İmam'ın fotoğrafları ve dev Türk barağı taşıyan grup, yürüyüş esnasında ise Kerbela'ya ağıtlar yaktı. Yediden yetmişe binlerce vatandaşın katıldığı kortej yürüyüşü Asri Mezarlıkta sona erdi.

  Burada da sineler dövüldü, ağıtlar yakıldı, mezarlıklar ziyaret edildi ve dualar okundu.

as.
selam
hepimiz kardeşiz ve acınızı paylaşıyoruz
01 Ocak 2010 Cuma 13:56
İSLAM BİRLİĞİ
EHLİ SÜNNET
Ben Bir Ehli Sünnet Olarak Diyorum ki islamın ortak noktalarında buluşalım ve birleşelim. Rehberimiz Kuran Önderimiz HAZRETİ MUHAMMED ( A.S. ) diyen herkes kardeştir. Bunu da Her Sünni Sia ve Alevi dedikten sonra kardeşiz. Eğer Eğer MEKKE Fethinde yer alsaidim Ebu sufyana karşı PEYGAMBER'İN yanında yer alırdım. Eğer SIFFIN savaşında Yer alsa idim Muaviyeye karşı HAZRETİ ALİ'nin Yanında yer alırdım. Eğer Kerbela vakasında Yer alsaidim Yezide karşı İMAM HÜSEYİN'in yanında yer alır yine müslüman kalırdım saygılarımla.
01 Ocak 2010 Cuma 13:22
alevi-azeri
azeri de ne?
ortak paydaları olan iki milletin bölemediği ne?caferinin türkiyedeki 1.5-2 milyon varlığına karşılık 10 milyon alevi var.karsta durum maalesef tersidir ve alevilerin encümen,okul ve daire yöneticilikleri ne karşılık türkiyede AKP ye oy verdikleri nadir yerlerden biri karstır. gelelim inanca :ikisi de muhammed-ali ve ehli beyt sevgisini felsefe almışlardır.hz.hüseyine ağlarlar ve bayraga ve vatana baglıdırlar. Alevilerin Ali soyuna yapılan hakaretleri işitmemek için emevi camilerine gitmeyip bugünkü cemevlerini oluşturması da inanç farlılığı getirmez. E ha kel hasan ,ha keçel hasan.. ne didişip duruyorsunuz?
30 Aralık 2009 Çarşamba 16:40
XATAYİ VE HAYDAR
MUHARREM TOPRAK
Öncelikle Azeri diye bir etnisite yoktur. Azerbaycanlılıar kendilerini Azeri değil de genel anlamda Türk Dilli Halk olarak ifade ederler ki bu doğrudur. Azerbaycan Türkü terimini kullanmanın da doğru olduğu kanaatindeyim. Bolşevizim nedeniyle sağ kulvarda koşan Azerbaycan kökenli Caferiler kabul etmeseniz de islam öncesi Türk inançlarını da günümüze taşıyan Alevilerle Ehli Beytin kollarından birisiniz. Üstelik Alevilik inanç sistemi ve sözkonusu caferilere göre daha Türktür. Azerbaycan tarihini Xatayi'yisiz babası Haydar'sız düşünmek mümkün olmadığı gibi Alvi kültürünü de Xatayi'yisiz babası Haydar'sız düşünmek mümkün değildir.Bu konuda ayrı düşünenler var ise kendi tarihsel varoluşlarını inkar ederler. Ayrı düşünenler dönüp birde Nesimi'ye, Fuzuli'ye bakabilirler. Tarihin derinlikleri kimseyi korkutmasın inin bakın kendinizi, kardeşliğinizi ve sizi siz yapan daha önemlisi Türk yapan değerlerin aynı olduğunu ve Aleviliğin caferiliğe ve sünniliğe göre daha Türk kaldığını göreceksiniz.
30 Aralık 2009 Çarşamba 01:33
erdalın avukatı
erdalın avukatı
erdal kardeşime köpüren kardeş aleviler olarak ne yağmışsınız da hayatımızı size borçlu olmuşuz...isyanlarla mı katkıda bulunmuşsunuz ülke birliğine .ona göre atıp tut adam doğru söylüyor...
29 Aralık 2009 Salı 23:00
YAZIK MEMLEKETIME
MUAMMER
HERSEY BiTTi ALEVi-AZERi AYRIMI MI BASLADI?iKiSi de ehlİ beyti SEVMIYOR MU?iKiSi DE HÜSEYiNE YANMIYOR MU? iKiSi DE VATANA CUMHURiYETE BAGLI DEGiL Mi?NEDiR PAYLASILMAYAN? KARSTA ALEViLERIN AKP YE,AZERILERIN MHP YE OY VERMESI MI?
29 Aralık 2009 Salı 22:30
erdala cvp
asl36
erdal biz vatanseveriz, aleviler değil tarzı saçmalıklar sıralamışsın. senin kanında satmak var alevilerde yok bunu unutma. sen varsan şuan alevilerin sayesinde varsın. konuşurken biraz beynini kullan eğer yoksa yazı yazmaya çalışma.
29 Aralık 2009 Salı 19:31
kesınlıkle karıstırlımamalı
cansu
alevıler ve bız caferıler cok farklıyız cogunlukla bzıı aynı zannederler fakat cok farklıyız ve lutfen karıstırlmasın mesela alevıler sımdı oruc tutarlar biz tutmayız onlar camiye gıtmezler bunun orneklerı cogaltılabılır
29 Aralık 2009 Salı 15:01
İncinsende incime
Karslı
Aleviler;Dede olsun olmasın en cahili bile Ehlibeyt hakkında gerekli olan tüm bilgi ve donanımlara sahiptir.Yalakalığı,üçkağıtçılığı,sahtekarlığı kendisine erdem olarak kabul etmez Anadoluya ilk ayak basan Öztürkler olarak islamı kabul etmişlerdir.Asılmışlardır,kesilmişlerdir, derileri yüzülmüştür Emeviliğin,arap islam öğretisini asla kabul etmemiştir.Anadolunun ve Dünyanın her tarafında islam öğretisini yaymışlardır.Karstaki Hasan Harakanide bunun bir örneğidir.Örnekler çoğaltılabilir.Ahmet Yesevi,Hacı Bektaş veli,Yunus Emre,Pir sultan Abdal,Karaca Ahmet ve bunun gibi saymakla bitmez.Müslümanlığıda kimseden öğrenecek değildir...
28 Aralık 2009 Pazartesi 19:53
doğrular..
has karslı
alevi toplumu ehli beyte candan bağlıdır.ama karsta alevilere ehli beyti öğretecek dedeleri maalesef yok.
28 Aralık 2009 Pazartesi 16:53
bilmiyorsunuz
36 kars
AYNI ORTAK BASLANGICIN YANi ŞiA NIN KOLLARIDIR iKiSi DE.BATIDAKi ALEViLER ASUREYE VE MUHARREMLiGE ÖLÜMÜNE BAGLIDIR.ANCAK KARSTAKiLER HEM DEDESiZLiKTEN HEM DE BAZI YALAKA FERTLERi YÜZÜNDEN AKP YE YAKINLASMISLARDIR.
27 Aralık 2009 Pazar 19:47
kartalı
kafkas
CAFERİLİK VE ALEVİLİK FARKLI ŞEYLERDİR...ÖNCE BUNU ANLAMAK LAZIM...CAFERİLER 30 GÜN ORUÇ TUTAR RAMAZANN AYINDA ALEVİLER TUTMAZ.....CAFERİLERİN CAMİSİ VARDIR...ALEVİLERİN..CEMEVİ...ALEVİLER SOL GÖRÜŞLÜDÜR CAFERİLER ÇOĞUNLUKLA SAĞ...YANİ ANLAYACANIZ FAFKLI KULVARDA OLAN İKİ KAVRAM VE MENSUPLARI
27 Aralık 2009 Pazar 18:35
CAFERILER ALEVI DEĞILDIR
erdal
CAFERI TOPLUMU ALEVI DEĞILDIR CAMIYE GIDERLER NAMAZ KILARLAR CAFERILERI CEM EVINE GIDEN ALEVILERLE KARIŞTIRMAYIN CAFERILER MILLIYETÇI VATAN SEVER INSANLARDIR
27 Aralık 2009 Pazar 16:07
bravo
36 KARS
SAYIN BOZKUSA BRAVO.AMA ALEViLERiN NEDEN YILLARDIR BiRKAÇ KiSi HARiÇ BU EHLiBEYT YÜRÜYÜSÜNE KATILMADIGINI ANLAMIYORUM.GALiBA KARSLI ALEViLERiN ROTASI DEGiSTi.
27 Aralık 2009 Pazar 12:21