Sahipsiz KARS
Gurbet ellerden
Öncelikle kaleminize sağlık karsın yoksulaşmazına insanların niye vatanını terketmesine sebep olan olayları anlatmişsınız.neden insanlarımız bu kadar vurdum duymaz kimse ne köyune ne vatanına sahip çıkıyor neden işini ve aşını uzaklarda arıyor? devlet kimdir sen ben onlar sen yaşadığın yere sahıp çıkmasan başına vurur alırlar ekmeğini bu yazdıklarınız kars'tan giderken kaç kişi sesini çıkardı. nede olsa büyük şehre gideriz diye hiç bir karslı sahip çıkmıyor köyüne evime tarlasına tebel karslılar elin adamları gelip arpaçay tarlalarına pancar ekip biçiyor.benim isyanım bütün karslılara hiç bir zaman ne evimiz ne köyümüzü sevdi hep başka yerlere diktik gözümüzü ve aradığmızı bulamadık hep kars hasreti ile bağrımz yandı
18 Temmuz 2010 Pazar 01:39
KARA TREN GECİKİR,BELKİ DE HİÇ GELMEZ
KARSAVAR
EVET KARA TREN,KARS'IN SENELERDİR BAHTI GİBİ KARA,
22 Haziran 2010 Salı 16:50
arpaçaylı
serhat karslı
ebru denen dangalak hemen bir kulp takmışsın arabanmı çalışıyor diye senin gibi zırtabozların yüzünden kars hiç bir zaman gelişmez hatta hep geri gider
22 Haziran 2010 Salı 16:04
SATILIK ŞEHİR
ŞANVER SARISALTUN
Sevgili Muharrem: birileri satarkan birileri satılıyor demişti kürsülerde. birileri kalenin dibinde gecekonducularla çalışırken şimdi birileri oralarda mangal yapıyor.bu şehir neleri kaybetti fakat yinede kazandı. dünyanın ilk mahalli ANAYASAsı burada yazıldı.ATATÜRK bu şehri çok sevmişti. Şimdi düşünsün herkes senin yazdıklarını. Kars ve Türkiye birlikte düşünülmeli , ve KUVAYI MİLLİYE RUHU YENİDEN SARMALI ÜLKEYİ.
25 Mart 2010 Perşembe 22:26
KARS KARS KARS
KIRAĞAÇ
SADECE DİYORUM NAİF ALİBEYOĞLU KARS İÇİN Bİ ŞANS TI DÜNYAYA DUYURDU KARSI O SANATÇILAR O KONSERLER O FİLMLER KARSTA ÇEKİLDİ O FESTİVALLER KARSTA YAPILDI BÖYLE 1 TANE MİLLETVEKİLİ YETERT BİZE.......
08 Mart 2010 Pazartesi 13:26
Muharrem Yerli nerede
Kamil
Sayın editör Arpat ÇAYLIYA katılıyoruz Muharrem Yerli nerede
16 Şubat 2010 Salı 22:54
Nerdesin?...
Arpat ÇAYLI
Sevgili Muharrem , yoksa giden bu son vagon ,seni de mi götürdü? Kardeş yazılarını özledik.Bu kadar uzun ara verme...Yeni yazılarını bekliyoruz.Saygılar...
15 Şubat 2010 Pazartesi 22:27
sesiz çığlık
akın
Sayın Muhharrem bey memleketimizi o kadar güzel anlatmışsın ki biz bu sözler üzerin ançak seninle birlikte sesiz çığlık atarız ve veeeee onlar duymazlar 3 tane şahıs yollamışız ankara ya kars akıllarında bile yokk ne gerek var boşverin kars ı onlar nasıl olsa fındıklı sekilerde oturuyorlar
07 Şubat 2010 Pazar 16:54
fahri osmanoğlu
gurbetteki karslı
selam öncelikle fahribeyin tüm yazdıklarını gercekden beyeniyle okudum kars icicin karsa fahri bey gibi düşünen insanlara ihtiyac vardır yorumlarınız icicn tşk fahri bey izmitten önerede selam:)))
07 Şubat 2010 Pazar 16:06
Saygıdeğer Hemşerilerim
Fahri Osmanoğlu
Bir evladı olmaktan onur duyduğum, Saygıdeğer Karslılar. Kendi sorunlarınız ve ülkemizin sorunlarını bu kadar temiz yürekli ve seviyeli tartışma platformları oluşturarak sahip çıkarsanız çözümü de sizler bulacaksınız zaten, aslında çözüm de sizsiniz
07 Şubat 2010 Pazar 15:56
anlamlı
karslı
sayın serhatlı sen fahri hocanın yazdığı yazıyı gerçekten anlayamadın mı?
06 Şubat 2010 Cumartesi 09:26
fahri osmanoğluna
adnan omurtay
fahri bey çok haklısınız ama bööööö diye bakmayanda var artık birtane bile olsa bakmayan var KUÇLU rumuzuyla MÜDÜRLER DEĞİŞTİ haberinin yorum köşesine yazdığı şiir le herşeyi özetleyen ergün kuçlu ve onun yanında bizler artık bakmayacağız fahri bey şunu bilin bizler bu makus talihimizi yenmek için birimiz hepimiz hepimiz birimiz için olacağız
06 Şubat 2010 Cumartesi 00:22
Anlaşılma adına yazıldı
Fahri Osmanoğlu
Değerli SERHATLI yazımı anlamsız bulmuşsunuz? haklısınız, yazım sayın Yerli'nin yazısıyla değerlendirilirse anlaşılır sanıyorum, biraz kara mizah tarzıyla yazıldı. 1- "Doğruyu söyleyen dokuz köyden kovulur" 2-Tren en son giden demek istiyorum trenden önce gidenler vardı ya tüm fabrıkalarımız gibi 3-biz diyorum, başta kendim sizleri dışarda tutarak, "Öküz trene bakar gibi bakarsak daha çok Tren gider bizde bakarız demek istemiştim. "Mööööööyle değilde Böööööyley le anlatınca sizde haklısınız anlaşılmaz olmuş. Sayın SERHATLI.
05 Şubat 2010 Cuma 23:11
FAHRİ BEY E
SERHATLI
FAHRİ BEY YAZDIĞINIZ YORUMDAN KENDİNİZ BİRŞEY ANLAYABİLDİNİZMİ?TEŞEKKÜRLER
05 Şubat 2010 Cuma 17:11
Gören Göz
Fahri Osmanoğlu
Sevgili kardeşim siz bu kadar doğruları söylerseniz çok köyden kovulmuş olmanız lazımdı. Sahi bu kaçıncı köyünüz? ))) Gelelim yazınıza altına bir imzada ben atsam iznin olurmu bilmem, anlamı olurmu onuda bilmem. Tren bunca yükü taşıyınca artık yükü kalmadı en son kendi gidiyor bunda kızacak birşey yok, ama ben kendi kendime şu soruyu soruyorum izninizle, Biz Terene Niye Bööööyle bakıyoruz? bütün mesele trene bakış şeklimizde gizli galiba.
05 Şubat 2010 Cuma 15:12
SAYIN YERLİ
SERHATLI
ÖZELLİKLE SON DÖRT AYLIK YAZILARINIZI TAKİP EDİYORUM HEPSİ TEK KELİMEYLE SÜPER.SİZİN YERİNİZ TÜRKİYENİN EN BÜYÜK GAZETELERİNİN KÖŞESİ OLMALI.SELAMLAR
20 Ocak 2010 Çarşamba 16:15
müthiş olmuş
Metin Mutlu
Bu yazıda agrısız,sızısız müthiş bi tahlil yapılmış Doktor iyi olunca tehşiş koymakta o kadar kolay ve rahat oluyor.Teşekkürler
20 Ocak 2010 Çarşamba 14:52
başka varmı
Bekir Yolcu
Bu bir çığlıktır.Sayın Yerli nin tüm yazılarını böyle yorumluyorum ben.Adam yazmıyor,konuşmuyor,haykırıyor,çığlık çığlığa birilerini çağıyor.İşte bu yazı bir feryattır.Yeter artık diyenlerin sesidir.Helal olsun İyiki varsın Kars ve bu ülke adına
15 Ocak 2010 Cuma 21:38
Hoşgörü!...
Arpat ÇAYLI
Sevgili Muharrem , senin bu sitede yazman ve Sayın Harmankaya'nın sana sitesinde yer vermesi , Kars'ın ve Karslıların engin hoşgörülerinin bir örneğidir.Bu hoşgörünün yazdıklarınla ilgili , lehte ve aleyhte , yorum yapan arkadaşlara da yansımasını bekliyorum.Küfür bize yakışmadığı gibi küfürün altında kalmakta yakışmıyor.Bu yüzden zaman zaman karşılıklı sataşmalar oluyor.Bu sataşmaların medeni ölçülerde olması gerekir.Kars ile ilgili bütün yazılarının altına imzamı atarım.Saygılar...
09 Ocak 2010 Cumartesi 09:07
muharrem abi ağzına sağlık
tamer yirdem
vallaha ne deyim okuyarken gözlerim doldu ben tekirdağ çorluda oturuyorum kars burnumda tütür karsa bu yapılanları reva görenler utansın
06 Ocak 2010 Çarşamba 12:29
Yakışmıyor
Mustafa Bulut
Kars bence böyle bir kaleme sahip olduğu için çok şanslı.Çünkü yazar-çizer damalar hep istanbul da toplandılar.Muharrem Yerli gibi bir kalem Kars ta olması siz Kars ta yaşayanların şansı.Ancak o kadar acımasız eleştirilere maruz kalmışki..kendini savunmak zorunda kalmış.Oysa bir yazar yazıp geçer isteyen beğenir,istemeyen beğenmez.Ama aydın kimlikli bir kente bu kadar seviyesi düşük tartışmayı yakıştıramadım.Kalemine eline diline sağlık olsun
06 Ocak 2010 Çarşamba 00:25
karalamaya devam malesef
karizmatik terekeme
mynette bi haber cıkmış yaşanılması gereken en son 10 ilin içerisinde kars ve ardahan var ne hikmetse ığdır yok tunceli yok bitlis yok şehrine sahip cıkmazsan böyle olur işde sözde milletvekilleri ilkokul öğrencisi gibi ellerini indirip kaldırmaya gitmişler malesef meclise yazık yazık bu şehir naif gibi bi adamı harcadı biraz zor düzelir
05 Ocak 2010 Salı 19:59
yalan mı?
MÜLAZIM GENC
adam lafı gediğine koymuş,ölüm döşeğindeki hastaya iyi olacan endişelenme diye moral veren doktor gibi değil dobra yazmış .bravo ...desteklesek de desteklemesek de muharrem,gümüşpala gibi yazıp zenci olmayı göze alan kaç kişi kaldı ki?
05 Ocak 2010 Salı 16:54
Yazıklar olsun
Erol Atmaca
Ben sağ görüşlü bir insanım lakin her kim olursa olsun bu yazıların altına imza atmazsa kars düşmanıdır arkadaşlar elimizde ne kaldı şehir bitti ayıptır tebrikler sayın Yerli
05 Ocak 2010 Salı 11:17
Sabri
Emre Saltan
Sabri denen klavye kabadayısı sabahın köründe hemen klavyeye sarılmışsın.Önce rumuz kullanacağına madem sende M.Yerli gibi, S.Özdemir gibi gerçek adını yaz.Senin amacın üzüm yemek değil bağcıyı kötülemek.Bazı sanatçıların yaşam tarzını sevmeyiz ama sesleri,şarkıları hoşumuza gider.Sayın Yerli'nin yaşam tarzında ne var,sonra söyledikleri bir kentin,sahipsiz bir kentin çığlığı,Sense her nedenle yanığın olduğun kişiler için bu kentin cezalanmasını reva görüyorsun .Mükemmel adam bulamazsın.Seni de tanımak isteriz ,ne kadar dürüstsün bir bilelim.Ama kendi adını açıklamaktan aciz ona buna çamur atan klavye kabadayısı nasıl dürüst olabilir ki...
05 Ocak 2010 Salı 09:04
DOĞRU!'!!!!!! eğri
sabri
öncelikle şunu belirtelimki,muharremın yazılarını yazı olarak beğeniyorum.beğenmekten öte takdir ediyorum.konuları işlemesi iyi,fakat doğruluktan bahsetmesi kötü.çünkü eğri insanın doğruluktan bahsetmesi faciadır.muharrem bunu çıkar için yapıyor.benımde itirazım ona.naif kazandıktan sonra onu terk ettım diyor .hayır naif onu kovdu.ne anladık naifi başkan ettin diyelım kendi seçtiğine gazetenden saldırmaya başladın,bu ne tezat.bir sulama kanalında bir traktörde ters dönmüş her seferınde enverın kıçını çekerek halkı aldatmaya çalışmanız yine çıkarınız içindir.evet çobanoğlu kötü kabul ediyorum ama enver ondanda berbat.unutmayınki muharrem bir şekilde o yazıları yazarak geçimini sağlıyor.yani parayı veren düdüğü çalıyor.kulağına hoş gelende oynuyor bu kadar basit.bir ara,hani silahlar diye yazıyordu lavlar çıkınca hemen konu değiştirdi.kars kalesıne rus bayrağında ben çocuktum diyor değişen ne aynı çizgiyi savunuyorsun onlarda senın abilerındi.sen yaptın demedımki sizin inanç yapınızı anlattım.birde argo söylemlerle yorumculara saldırması ayrı bir problem oda perinçekten kalma bir meziyet yani muharremciğim benden not alamadım. ha ünüversiteli, bay veya bayan ben hayatımda denizliyi görmedım ne gittim nede geldim.sahiden senın sabrin KİM?
05 Ocak 2010 Salı 07:36
ünüversiteliye
sabri
ünüversiteli beymi bayanmı bilmem.benım ünüversite ile hiç bir ilgim yok.orada ne çalışan nede okuyan biriyim.hatta vallahi hiç kimseyi tanımıyorum.sadece hangi bölümde olduğunu bilmediğim bir akrabam ikinci sınıf öğrencisi ve benımde ünüversite ile ilgim o kadardır.galiba senın sabrin başka sabrı ama başka sabride olsa terbiye dahilinde cevap verseydin daha iyi olurdu.anlaşılan senın sabrine karşı haylı öfken var,beni alet etme
05 Ocak 2010 Salı 07:11
sayın CK ya
KAMİL
Yorumunuz mükemmel ancak,okuduğunuz yorumlara peygamber olsa yine cvap verir.Baksanız yazara neler söyleyen var.Tamam aynı fikirde olmayabilirler. Am bu yazı herkesin yazısı.Yani yazarla bir derdi varsa başka platformda tartşsın.Adam hepimizin içini deşti.Yazarın cevap vermesi alışık değil diyorsunuz.ne güzel değil mi tartışmalara katılıyor.ve bencede ağır hakaretlere yinede edebi bir dille cevap veriyor.Sanki 7/24 adamın yanındaymış gibi bilmediklerini bile yazıyorlar.Yazar diyorki ispatlamasan ..ee o zaman bu adamda cevap verecek tabi susuncada bak yazar cevap vermedi demekki doğruymuş anlamı çıkacak
05 Ocak 2010 Salı 01:21
Yazarın okuyucularıyla tartışması
C.K
hoş bir olay değil. Alışık olduğumuz bir durum da değil. İnsanları tornadan çıkmışcasına tek tip düşünemiyeceğinize göre; yazdığınız yazıya da elbette menfi tepkiler gelecektir. Yazıyı genel olarak değerlendirdiğmizde, Kars'a ve halkına sahip çıkılmış olduğu görülmektedir. Üslubunun sert ve kırıcı olması bu gerçeği değiştirmez. Ancak karşı görüşlü kişilere ağır sözler söylemek, hakaret etmek hoş ve ahlaki değil. O kişiler de size ağır sözlerle cevap yazsa, editörlerce sansürlenecektir. Oysa sizin elinizde kaleminiz var, bir dahaki yazıda, yapılmış olan haksız eleştirelere açıklık getirmenize imkân sağlıyor. Kırıcı ve aşağılayacı yorumlardan kaçınılması da her yorumcunun dikkat etmesi gereken bir husustur. Selamlar.
05 Ocak 2010 Salı 00:24
HARİKA .. OLAĞANÜSTÜ
Taha Kervancı
Tek kelimeyle mükemmel bir yazı.. Sayın Muharrem Bey karsmasnet sitesine sadece sizin yazılarınızı okumak için giriyoru.. Siteyi zenginleştiriyorsunuz.. Öncelikle yazılarınızdan dolayı size teşşekür ediyorum.. .. Ve site sahibi Yargıç Bey'e de sitesinde sizin yazılarınızı yayınladığı için teşekkür ediyorum.. Yargıç Bey'in sitesinin başarılı olmasındaki etkenlerden biri olarak görüyorum sizi.. sizin gibi kalemi akıcı ve kuvvetli, sözleride bir o kadar keskin bir YAZARIN olduğu site herzaman tıklanır diyorum.. ve tekrar yazınızdan dolayı teşekkür ediyorum..
04 Ocak 2010 Pazartesi 23:36
Sabri'ye
Üniversiteli
Sabri denen bukalemun Senin Önceki Rektör'e ne yalakalık yaptığını herkes biliyor.Denizli'den her gelişinde protokole Şarap getiriyor ve şaraba ilişkin saatlerce yaptığın 'entellektüel' yorumlarını herkes biliyor.Daha sonra bukalemun gibi nasıl renk değiştirdiğini iktidara giden her yol mübah deyip birilerinin öpmediğin yerini bırakmadığını yine herkes biliyor.Ama ne yapalım devran sizin devranınız.Şimdi yanında olduğun kişileri yakında ilk sen terkedeceksin.Çünki iktidar öncesi onlara en ağır küfürleri yine sen ediyordun.O 'yobazlar' dediğin insanların yanında " şimdilik " duruyorsun.Yukarıda Allah'ı da kandıracak değilsin.
04 Ocak 2010 Pazartesi 23:23
36 Kars'a
M. YERLİ
1.Vagona bu şehir yüklenirken ben bu şehirde yoktum bile..Sen demek ki o tren il giderken sen trene bir acaip bakmışsın. 2.Bana elini öptüğüm birinibabam hariç gösterecekkimse yoktur.Allah kaydında bile böyle resmim yoktur.Sen bana böyle bir resim gösterirsen Allah'ı inkar etmiş olusun 3.Çimento satılsın diye ben yazı yazmışım öyle mi..Böyle bir sözüm bir yerde geşmiş ve sende buna tanıksan getirmezsen sen namert birisin 4Tren Gar'ından en lüks yere bindiğme dair bir bilet kaydı getirmezsen de sen yine birileri trene binerken sen yine trene bakan bir şey gibi bakmışsın demektir. 4.Cello,züppe sözcükleri tamamen kullanıcıya ait kendi lakaplarıdır. diye düşünüyorum. 5.Rektörlük seçiminde kullandığın ..... yerlerini yırtıyordu sözcüğünün bendeki karşılığını bulamadım.
04 Ocak 2010 Pazartesi 22:50
DR.Aslı ya..
M.YERLİ
Dr.Aslı,kendi beyninin yerini bilmiyorsan,ben Sabrinin beyni gibi düşünüyorum deyip çıksaydın işin içinden, aynısını yazmana gerek yoktu.Ayrıca fikrini fikrine kattığın S.Özdemir değil Sabri dir
04 Ocak 2010 Pazartesi 22:40
için dışın hep ihanet be muharrem
36 kars
bu şehir tren vagonlarına yüklenirken sen yardım etmiyormuydun bu sehrin kombinasına işe yaramaz denirken sen yalakalık yapıp birilerinin elini öpmüyormuydun bu sehirin çimeto fabrikası italyanlar peşgeş çekilince sen elinde mikrofon iyi yaptınız aldınız diye yazı yazıp vagona yüklemiyormuydun.. bu sehrin üniversitesine sahtekar atatürkçüleri rektör yaptırmak için bir yerlerini yırtıp durmuyormuydun şimdi o sahtekar rektör ve yanındaki insanlar atatürke sahip cıkmıyorken sen GAZİ MUSTAFA KEMAL ATATÜRKÜN resmini rektörle birlikte vagona yüklemiyormuydun.... sen işçi partisinden aday olup milletvekilli maası alabilmek için diger kalitesiz ve yetersiz zeki karabayır, mahmut esat güven, ve diger chpli (o kadar lüzümsüzki ismi bile gelmedi aklıma)milletvekilli gibi o vagonların en lüks yerinden kendinize yer ayırtmadınızmı... sen ve digerleri oldukça bu sehirde kars deyimiyle cello züpte aylak serseri takımı hep olacak keşke sizde o giden vagonlara binip gitseydinizde SERHAT SEHRİMİZ ESKİSİ GİBİ HUZURLU NE HÜZÜNLÜ KALSAYDI içindeki sevgiyi sizler kendi menfaatiniz için yok ettiniz YAZIK OLSUN SEN VE SENİN GİBİLERE SEHRİMDEN DE ATATÜRKÜMDEN DE UZAK DURUN
04 Ocak 2010 Pazartesi 21:18
Sn Özdemir'e
Dr Aslı
sen sırtını karsa,yönünü perinceğe dönüp onun avukatlığını yaparken tren ihmal edildiğini anladı ve gitti.yine sen naiften aldığın üç kuruş için sokak sokak çöp toplayıp görüntüsünü yayınlarken,şimdiki enver akkayadan nemalanıp reklamını yaparken tren haksızlığa dayanamadı gitti.halk seçimlerde ırkçılık yapıp adayın etnik yapısına bakarak oy kullandığı için tren küstü gitti.bu kadar nankör ve duyarsız insanı taşıyacağıma dedi gitti.karsta tosun hırsızlığı çetesi garip gurebanın ahırını yarıp ocağını batırırken,sen silivrideki tosuncukları korudun diye tren bu ihanete dayanamadı gitti.muharremcığım trenın gidişinde senın hatan varmıydı onları yaz sana hürmet duyayım.yanı devlet malı denız dediğiniz için tren çıldırdı gitti.önce kaybolan meziyetlerınızı geri getirin ,tren kendiliğinden gelir. Süper bir yorum olmuş elinize sağlık!
04 Ocak 2010 Pazartesi 20:09
Takma SABRI Cahiline
S. Ozdemir
Sayın Yerli; burada "sabri" rumuzuyla sacmalayan cahile 22 aydir Silivri'de tutsak tutulan hemserilerimiz Av. Nusret SENEM'in Turkiye icin ve gene hemserimiz Gurbuz Capan'ın Kars ve Karslılar icin neler yaptıgını (bir kez daha) anlatırsan, yazdığı yorumda sap ile samanı karıştıran O cahile en guzel cevabı vermiş olursun. Sevgiyle kal.
04 Ocak 2010 Pazartesi 19:47
Teşekkürler...
Erdinç ULUOĞLU
Sayın Muharrem YERLİ Uçuruma yuvarlanırken tutunulan dal olmuş yazınız.Yazdıklarınızın düş kırıklıklarının ümitleştiği bir yazı olarak karşılık bulmasını ümidederim. kolaylıklar diliyorum....
04 Ocak 2010 Pazartesi 19:37
işte halimiz
tebrikler muharrem
maalesef dost acı söyler,muharrem de acıları konuşmuş.ne kızalım ne küselim.fabrikanın, adam gibi okulun ,adam gibi doktorun, adam gibi öğretmenin ,adam gibi esnafın ..kalmadığı şehire methiye mi yazsın?herkes birinin aleyhinde atıyor,aleyhinde konuştuğu adamı görünce de boynuna sarılıyor.kimse kimseye güvenmiyor.ırkçılık had safhada .birkaç omurgalı adam hariç herkes nemalandığı adamın peşinde dolanıyor.nitelikli aileler ve insanlar sürekli göçüyor,iyi insan sayısı hergeçen gün azalıyor.bana sorarsanız ne tren kalmış ne istasyon.
04 Ocak 2010 Pazartesi 19:26
Cumhuriyet
terekeme
diyorlardı ya 75 yıllık cumhuriyet ne yaptı, işte cumhuriyetin karsta yaptıkları tek tek satıldı, har vurup harman serildi, en sonunda trende gitti, cumhuriyete dair hiç bir şey bırakılmamasına, peki daha önce korkulan bizi moskovaya bağlayacak trenler ne olacak, heralde bu trenlerin yerini gemiler alacak.
04 Ocak 2010 Pazartesi 19:25
şimdi noolucak?
Esin Gülbeyaz
Bu tren her yıl kutlanan Atatürkün Edirneden başlayarak taa Karsın Akyaka ilçesine geldiği Cumhuriyet treni bitecekmi bu yıl hürrüyet kendini yırttı bu reklama nooolacak pekiii?
04 Ocak 2010 Pazartesi 16:51
Sana yazdım
Salih Memişoğlu
Sana yazıyorum Muharrem Bey kardeşim,Son Vagon Müze nin önünde benim yazıdan çıkardığım ders bu.Bineceğiz Atatürk'ün binp Kars a geldiği trene yeniden süreceğiz Cumhuriyete.Doprumu anladım
04 Ocak 2010 Pazartesi 16:21
söylenmişti
,,,,
Bu şehrin ölmek üzere olduğunu bir zaman bir özürlü söylemiş dikkat çekmek istemişti ama kulak tıkayanlar şimdi konuşur olmuş kaçan trene bakmayın önünü kesmeye çalışın
04 Ocak 2010 Pazartesi 16:08
TEŞEKKÜRLER
SÜLEYMAN TURAN
Sn:M YERLİ MEMLEKETİMİ ÇOK GÜZEL İFADE ETMİŞSİNİZ.KOKMUŞ ETE TUZ KAR ETMEZ,ANLAMAYANA SÖZ KAR ETMEZ.KARS AKP İL TEŞKİLATAI SEYİRCİMİ YOKSA ROL ALAN OYUNCULARMI.NEDEN BİR TEPKİ GÖSTERMİYORLAR.DERHAL İSTİFA ETMELERİ LAZIM.MEMLEKETE RUS İŞGALİNDE BİLE BU KADAR ZULUM EDİLMEDİ!...AKP ZİHNİYETİ KARSI VE İLÇELERİNİ VİRANEYE ÇEVİRDİLER.ERZURUM TRENİ GETİRMEK BİZİM İÇİN BİR ŞEREFTİR SÖZÜNÜ UNTMADIK A K P LİLER.ŞİMDİ ERZURUM TRENİNİ KALDIRMAK NEDİR!...ANCAK GARİBAN MEMURLARI SÜRGÜN VE İHALE TAKİP ETMEKTEN BAŞKA NE ANLARLAR.İL VE İLÇE TEŞKİLATI GÖSTERİN BÜYÜK DELİKANLILIĞINIZI İSTİFA EDİNİZ ANKARADA AYAGINI DENK ALIR.
04 Ocak 2010 Pazartesi 15:46
DEVLET mi?
feryat
Merhaba. bugünlerde sürekli köşe yazılarında yer alan bir konu hakkında yazmışsınız. Ancak burada belirtilmesi gereken bir konu var. DEVLET bireyi hiç bir zaman yanlız bırakmaz. Yanlız bırakan kişilerdir. Devlet adına bir şeyler yaptığını söyleyen ve buna inanan kişiler. DEVLET kavramı ilk ortaya çıktığı günden buyana; bu eski YUNAN'a dayanır ozamandan beri birey için vardır. Ancak zamanla devlet ve devlet tanımlamalarında ki farklılıklarda bunu değiştirmiştir. TÜRKİYE CUMHURİYETİ'nde hiç bir zaman aralığında DEVLET TÜRK insanınını TÜRK vatandaşını yanlız bırakmamıştır. Yanlız bırakan siyasetçiler ve yürütülen siyasettir. Burada bir parantez açmak gerekirse, toplumu yanlız bırakan birazda bizler değilmiyiz. AKP iktidara geldiği günden buyana bir çok demir yolu kademeli kapandı ve gerekçeleri aynıydı yol bakım çalışması. Ama hepside sonunda kapandı ve sözde kaldı. Bireyler zamanla ortaya çıkan bu yaptırımı kendine tehdit olarak görmüyor. bunu bir coğrafya da sınırlı olarak görüyor. Bugün İç Anadolu'da bir demiryolu kapanıyorsa bilinmelidirki bu yarın Doğunun bir ilinde olacaktır. Eğer vatandaş sandıkta bunu göstermiyorsa, sizin DEVLET diye tanımladığınız ama buna devlet denmez, siyasiler bunu yaparak size o oyun karşılığını gösterir. T.C ilk kurulduğu yıllarda millileşme politikası vardır. ATATÜRK'ün DEMİRYOLLARINA verdiği önem. Bu devletin asıl kurucusu olan Mustafa Kemal ATATÜR ki; bu ulusa bir çok şeyi DEVLET imkanlarındanda öte sunduysa bugün kalkıpta DEVLET yanlız bıraktı demek doğru değildir. ANAYSA'da bile geçer SOSYAL HUKUK DEVLETİ. Ama uygulamalar öyle mi değil? Demek ki orta da iki suçlu var: 1 - Siyasiler 2 - Siyasilere bu kadar göz yuman birey yani bizler. DEVLET vatandaşa her zaman şefkat göstermiştir. ancak ugulamalar kişilere özgüdür. Bu ülkeyi kuran MUSTAFA KEMAL ATATÜRK'tü ancak bugün onun kurduğu DEVLET topluma sırt çevirdi deniyor, yanlız bıraktı deniyor. YANLIZ bırakan DEVLET değil SİYASİLERDİR!!!!
04 Ocak 2010 Pazartesi 14:41
KARS VE KADER
Kemal Güney
Sayın Muharrem Bey; Yüreğinize kaleminize sağlık. Kars makus talihin pencesinde sahipsizliğin ve gaflet içerisinde olan birtakım siyasetcilerin elinde perişan olmaktan kurtulamayışını yaşamakta. Perşembenin gelişi Çarşambadan bellidir derler ya, trenin kaldırılacağının işareti değilmiydi Rusların yaptığı tarihi taş binaların tek tek viran edilmesi. Önce Başkedikler istasyonu ardından Yahniler, ardından mezra istasyonu virane edilmedimi. Şimdi de tren son umutları toplayıp gitti. Akyaka treni Türkiyenin semolüydü Edirneden Kars'a kadar demir ağlarla örülü bir hizmetin sembolüydü tren. Şİmdi uzun raylara bakıp kalan umutsuzluğun ve unutulmuşluğun sembolü olacak. Vicdan ve akıl sahibi herkesin toplumsal konularda ki duyarlılığını birkez daha gözden geçirmesi umuduyla, saygılarımla.
04 Ocak 2010 Pazartesi 13:51
KARS VE KADER
Kemal Güney
Sayın Muharrem Bey;
04 Ocak 2010 Pazartesi 13:39
doğruyazı
gurbettekı karslı
selam öncelikle muharem bey belkı zıt görüşlü olabiliriz ama gercekden güzel yazı kaleme almışsınız teşekürler burda ortak konu kars olunca bu tarz yazı alkışlanır
04 Ocak 2010 Pazartesi 13:31
Ebru Hanım'a..
M.Yerli
Ebru Hanım,Şeker Fabrikası toptan DNA istese bir tane 7 kuşak bizden biri çıkmaz.Aslında bura sizindir,onundur,herkesindir.İlan hiç aklıma gelmemişti.Ama şunu bilmenizde fayda var;tüm ilanlar Valiliğe gönderilir Valilik sıra ile sırası gelen gazeteye dağıtır.Bu tüm kurumlarda böyledir.Ama siz çok istiyorsanız "Zararlıdır" diye yazılar yazıp kapattıralım..selamlarla..
04 Ocak 2010 Pazartesi 13:28
Avukat Biçer
M.Yerli
Sayın Biçer burada kastım,yıllarca Aşıklar Bayramı Konya'da yapıldı.Milletimiz üzülüyordu.Aşıkar burada,bayramı neden Konya da diye.Devlet Kars'tan gidince elimizde il bayramımız kalmadı.Cumhuriyet,Zafer bayramlarını da çıkınca Kars'ın kurtuluş bayramını da kutlamanın anlamı kalmadı.Yani kurtuldukda ne oldu..demek istedim.
04 Ocak 2010 Pazartesi 13:20
Hep şeker hep şeker
Ebru
Sen bu şeker fabrikasına niye taktın bu kadar? Bir akraban falanmı çalışıyor yoksa Fabrika ilanlarını hep senin gazetenmi alıyor ilginç demi?
04 Ocak 2010 Pazartesi 12:50
Elinize sağlık
Av.Aydın Biçer
Çobanoğlu- Taşlıova yıllarca Konya'da çalıp söylemedi mi? sayın Yazar bu ne demek anlamış değilim Konya işini açıklarsan sevinirim.
04 Ocak 2010 Pazartesi 12:28
Sabriye
Tahir Köse
Sabri,oldu olacak,Karsın gazi ünvanının da M.Yerli tarafından geri alındığını yazsaydın.Sayın yazar burada sizin gibi avanakları eleştiriyor.Daha ne yapsın adam gazeteci,işi bu.Karsın çerini çöpünü ortaya sermişse bundan daha güzel daha ne olabilir,Naif'in yanından dikkat edersen Belediye başkanı olduktan sonra ayrıldı.Yemek isteseydi,tam yanacak zamanınıda yanında dururdu.Enver'e gelince eğer Enver M.YERLİ sayesinde kazanmışsa ne mutlu M.Yerli'ye bir AKP pisliğinden Arpaçay'ı kurtarmada faydası olmuş.Muharrem senin kafan gibi düşünseydi şimdi Kars'ın en zenginiydi.Perinçek gibi cesur.yiğit,baş eğmeyen,dürüst bir adamın yanında durduğu içinde ayrıca O'NU KUTLUYORUM.Sen hırsız mafya tarikat rejimlerince içerde tıtulanlara "tOSUNCUK" diyorsan kusura bakma ama senin sesin ahırdan geliyor demektir.
04 Ocak 2010 Pazartesi 11:25
sen
sabri
sen sırtını karsa,yönünü perinceğe dönüp onun avukatlığını yaparken tren ihmal edildiğini anladı ve gitti.yine sen naiften aldığın üç kuruş için sokak sokak çöp toplayıp görüntüsünü yayınlarken,şimdiki enver akkayadan nemalanıp reklamını yaparken tren haksızlığa dayanamadı gitti.halk seçimlerde ırkçılık yapıp adayın etnik yapısına bakarak oy kullandığı için tren küstü gitti.bu kadar nankör ve duyarsız insanı taşıyacağıma dedi gitti.karsta tosun hırsızlığı çetesi garip gurebanın ahırını yarıp ocağını batırırken,sen silivrideki tosuncukları korudun diye tren bu ihanete dayanamadı gitti.muharremcığım trenın gidişinde senın hatan varmıydı onları yaz sana hürmet duyayım.yanı devlet malı denız dediğiniz için tren çıldırdı gitti.önce kaybolan meziyetlerınızı geri getirin ,tren kendiliğinden gelir.
04 Ocak 2010 Pazartesi 07:30
Bu ne yaaa
Karslı
Bir şehirin çöküşü yokoluşu ve bu yokoluşa seyirci kalmak bu kadar mı güzel anlatılır çok hüzünlendim.Biz yokuz oralarda ama şimdi pare pare oldum.
04 Ocak 2010 Pazartesi 00:01