Kars tarihinde görmediğini gördü!

Kars Valisi Rahmi Doğan, “Biz bunu zaten geçen yıl içerisinde başlatmıştık ve Kars’ın tarihinde görmediği kadar bir sıcak asfalt çalışması yaptık.” dedi.

Volkan KARABAĞ / KARS MANŞET

Kars’ta 2018 yılının ikinci dönem İl Koordinasyon Kurulu Toplantısı Vali Rahmi Doğan başkanlığında gerçekleştirildi.

Kars Valiliği Gazi Salonunda düzenlenen toplantıya Vali Rahmi Doğan, Belediye Başkanı Murtaza Karaçanta, Kafkas Üniversitesi Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Mükremin Özkan Arslan, Kaymakamlar, İlçe Belediye Başkanları ve daire amirleri katıldı.

Toplantıda açılış konuşması yapan Vali Doğan, bu yıl Kars’a yazın erken geldiğine dikkat çekerek çalışmalara da daha erken başlanılması gerektiğini söyledi.

Kars’a çok ciddi yatırımlar yaptıklarını dile getiren Vali Doğan, “Geçen hafta itibariyle İçişleri Bakanlığı tarafından KÖYDES yatırımları da belirlendi. Bu konuları ele alarak görüşeceğiz. Geçen yıl biliyorsunuz ilimizde çok ciddi yatırımlar gerçekleştirdik. Karayolları anlamında, Devlet Su İşleri anlamında, diğer yatırımcı kuruluşlar olarak ve Valilik olarak çok ciddi yatırımlar yaptık. Kars’ın bu yatırımlara ihtiyacı vardı, sayın Bakanımızın da girişimleri ve destekleri sayesinde 2017 yılını başarılı bir şekilde tamamladık. Ocak ayında yapmış olduğumuz toplantı da henüz yatırım programları belli olmadığı için biz Nisan ayının daha belirgin olacağını ifade etmiştim. Kurumların yatırımları yavaş yavaş netleşmeye başladı. Sayın Bakanımızın son ziyaretinde de ifade ettiği gibi bir takım yatırımların da müjdesini verdi. İlimiz için bir stadyum yapımı hususunu da Erzurum çevre yolunun sağ tarafındaki 53 dönümlük bir arazi üzerinde stadyum da olmak üzere bu yıl ki yapacağımız yatırımlar yavaş yavaş belli olmaya başladı.” dedi.

Kars’a KÖYDES’ten 40 milyon TL geldiğini belirten Vali Doğan, “Geçen yıl toplam 210 kilometre köy grup yolunu sıcak asfalt yaptık. Zaten hükümetimizin almış olduğu kararda ‘Bundan sonra stabilize yol çalışmasının yapılmaması şeklinde eğer yapılacaksa da sıcak asfalt yapılması’ yönünde talimatları var. Biz bunu zaten geçen yıl içerisinde başlatmıştık ve Kars’ın tarihinde görmediği kadar bir sıcak asfalt çalışması yaptık. Bu yıl bu yatırım yine devam edecek. Bize KÖYDES’ten belirlenen rakam, ilimiz için verilen rakam 40 milyon TL. Geçen yıl bu 25 milyon TL civarında bir rakamdı, bu 40 milyona çıktı. Bugün bu toplantıdan sonra Kaymakam arkadaşlarla birlikte bu yatırımların nerelere yapılması gerektiği hususunda ayrı bir toplantı ile değerlendireceğiz. Bu ilimiz için önemli bir yatırım. Tabi bu 40 milyon bize yetecek mi? yetmeyecek. Büyük ihtimal sayın Bakanımız yine farklı imkanları kullanarak ilimize bu yatırımların artarak devam etmesini sağlayacaktır. Bu bizim için önemli bir meblağdır. Biz bu yatırımın bu meblağın bir kısmını yine geçen yıl olduğu gibi ilimizin toplam bütün ödeneklerini birleştirerek toplam genel giderlerine harcayacağız, bir kısmını da ilçelerimize göndereceğiz, Kaymakamlarımız bu yatırımları gerçekleştirecek.” diye konuştu.

Bu yıl köylerin su ihtiyacı için çalışmaların yapılacağını kaydeden Vali Doğan konuşmasını şöyle sürdürdü: “Biz geçen yıl yol yapalım dedik, bu yıl biliyorsunuz sayın Cumhurbaşkanımızın ilimizi ziyaretinde de bize vermiş olduğu talimat su ile ilgili, köy içme suyu ve hayvan içme suyuyla ilgili çalışma yapın talimatı olmuştu. Biz bunun üzerine bu yıl biraz yoğunlaşacağız. Niye yoğunlaşacağız? Çünkü biliyorsunuz ilimiz hayvancılık memleketi. 404 bin hektar merası ve yaylası olan bir ilde bulunuyoruz, dolayısıyla hayvan varlığımız da küçümsenmeyecek bir rakama ulaşmış durumda. İnsanlar önce hayvanlarının içme suyunu temin etmek durumunda kalıyorlar, dolayısıyla bizim köylerimizdeki sular hayvanlara verilince de köylerimiz adeta susuzmuş gibi bir durum ortaya çıkıyor. Biz bunu bu sene göletlerle, sulaklarla biz bu işi çözmek istiyoruz. Önce hayvan içme suyunu çözersek köylerin de içme suyunu çözeceğimizi düşünüyoruz. Bununla ilgili hem Devlet Su İşleri Bölge Müdürlüğünün yapmış olduğu çalışma var. 12 tane göletin ihalesini tamamladılar, bunlar bu yıl içerisinde inşallah faaliyete geçecek. Onun haricinde İl Özel İdaresi tarafından yapacağımız ihaleler var, onların hazırlıklarını arkadaşlarımız tamamladılar, hızlı bir şekilde onların da ihalesine çıkacağız. Yine DAP Başkanlığı tarafından proje olarak desteklenecek bir takım gölet ve sulak yatırımları var onları da tamamlayacağımızı düşünüyorum. Su önemli, su hayat. Su olmadığı taktirde ne insan ne de bizim için kıymetli olan mal varlığımız olan hayvanlarımız sorun yaşıyorlar. Bu sorunu bir nebze olsun çözmek istiyoruz.”

Bu yıl da asfalt çalışmasının kaldığı yerden devam edeceğini dile getiren Vali Doğan, “Asfalt ile ilgili çalışmalara devam edeceğiz. Kalmış olduğumuz yerden belki geçen yıl ki rakama ulaşma imkanımız olmayabilir ama bu yıl da yine planlamamız çerçevesinde ciddi bir köy yolunu asfaltlayarak halkımızın hizmetine sunmak istiyoruz.” ifadesini kullandı.

Kars’a yeni bir okul yapılacağının altını çizen Vali Doğan, “Milli Eğitim ile ilgili çok ciddi yatırımlarımız devam ediyor. Fiziki anlamda çok ciddi sorunlar yaşamamıza rağmen sayın Bakanımızın girişimleriyle de güzel işler oluyor. Yine Türk Telekom tarafından ilimize bir 24 derslikli okul planlaması var. Sayın Bakanımız o yönde girişimlerini sürdürüyor, onun yer çalışmalarını yapıyoruz. Yine sayın Bakanımızın PTT’den göndermiş olduğu bir ödenekle hemen Emniyet Müdürlüğümüzün yanında bir Gençlik Merkezi projesi yaptık. Projeyi geçen hafta Koruma Kurulundan geçirdik ve hızlı bir biçimde ihale işlemlerine başlayacağız. Eski MİT binasının olduğu yer olarak tabir ettiğimiz alanı yıkarak Mesut Yılmaz Parkı tarafından ön tarafa doğru 3 katlı bir bina olarak planladık. İçerisinde bowling salonlarının, sinema salonlarının, fastfood alanlarının da olabileceği bir proje yapıyoruz. Sayın Bakanımız 5 milyon gönderdi, o şimdi bizim bütçemizde bir 5 milyon da hemen peşinden gelecek. Biz bunun ihale işlemlerine başlayıp hızlı bir şekilde de bu yıl bitirip orasını halkımızın hizmetine sunmak istiyoruz.” dedi.

Sarıkamış’ta yeni yapılacak olan telesiyej sistemi ile saatte 3 bin kişinin orta kafeden zirveye çıkacağını söyleyen Vali Doğan, “Sarıkamış Kayak Merkeziyle ilgili biliyorsunuz geçen hafta sonu burada bir lansman çalışması yapıldı. Sarıkamış Kayak Merkezi gerçekten ilimizin katma değer üreten bir mekanı haline geldi. Bu yıl biliyorsunuz çok ciddi anlamda ziyaretçi kabul ettik. Bu ziyaretçi beklenenin bir hayli üstündeydi. Sadece Doğu Ekspresiyle ilimize gelen ziyaretçi sayısı 80 bini geçti. Sayın Bakanımız tabi burada Doğu Ekspresine ilave vagonlarla bu sayıyı arttı, tabi bu bize memnuniyet verici bir durum. Tabi sayın Cumhurbaşkanımızın talimatlarıyla ilave uçak seferleri de konuldu, buna rağmen fiyatlar biraz düşmedi. Çünkü ne kadar uçakta koysanız, tren de koysanız gelecek insan sayısı bunu hemen kapatıyor. Sarıkamış Kayak Merkezi bu yıl gerçekten geçmişe doğru baktığımızda zirveyi yaşadı diyebiliriz. Bizim burada bir takım altyapı eksikliklerimiz gündeme geldi. Bununla ilgili geçen yıldan yapmış olduğumuz bir çalışma vardı ancak ödenek sıkıntısından dolayı onu tamamlayamamıştık. Geçen ay sayın Bakanımızla beraber Gençlik ve Spor Bakanımızı ziyaret ettik, elimizde var olan ilave ödeneğe Gençlik ve Spor Bakanlığından alacağımız ödeneği de katarak inşallah oraya yeni bir telesiyej hattı ile ilgili çalışmayı tamamlayacağız. Sabah Kültür ve Turizm Bakanlığından gelen uzman arkadaşlarla da bir toplantı yaptık, kapasitesi 2 bin 400 hatta belki 3 bine de çıkartma durumuz var. eğer öyle olursa saatte 3 bin kişiyi orta kafeden zirveye taşıyabilecek bir telesiyej hattı, kapalı bavul dediğimiz kapalı sistem olan bir telesiyej hattının da kısa sürede ihalesine çıkacağız. Bu bizim için çok önemli çünkü eğer Sarıkamış’a biz bu altyapıyı yapmasak önümüzdeki sene ondan sonraki seneler içinde sorun yaşarız diye düşünüyorum. Bunları şimdiden programlayıp planlamak lazım aksi taktirde gelen insanlar buradan memnun olmadan ayrılırlarsa buradaki memnuniyet oranının da düşmüş olması gelecek insanların sayısını azaltır.” şeklinde konuştu.

Sarıkamış’ta yaz için yeni çalışmalar olduğunu da söyleyen Vali Doğan konuşmasını şöyle sürdürdü: “Yeni yatırımcılar gelip gidiyor, Sarıkamış için otel yapma planı olan yatırımcılarımız var, bu bizi sevindiriyor. Bizim orada bin 200 civarında yatak kapasitemiz var. Bu sayının artması lazım. Buna ilave olarak yazın da burada bir takım etkinliklerin yapılması gerektiğini düşünüyoruz. Çünkü buradaki oteller yazın adeta boş. Sabah yine arkadaşlarla görüştük belki bir dağ bisikleti aktivitesi yapalım dedik. Zirveden Bayrak Tepe’den Kütük Evin olduğu noktaya veya oteller bölgesine doğru dağ bisikleti çalışması yapalım dedik. Çünkü biz kış bittiği taktirde Sarıkamış’a gelen ziyaretçilerin de azalacağını düşünmüştük ama kar olmamasına rağmen halen daha Sarıkamış’ı ziyaret ediyorlar. Bu bizim açımızdan sevindirici onun için gelen insanlar için bir takım etkinlikler koymayı planlıyoruz.”

Vali Doğan’ın konuşmasının ardından İl Koordinasyon Kurulu Toplantısı, yatırımcı kuruluşların yapmış oldukları çalışmaların anlatımıyla devam etti.

kars-tarihinde-gormedigini-gordu!-(1).jpgkars-tarihinde-gormedigini-gordu!-(2).jpgkars-tarihinde-gormedigini-gordu!-(3).jpg