Aydın Şehir Hastanesi’nde ilk DSA işlemi başarıyla gerçekleştirildi

Aydın Şehir Hastanesi'nde ilk kez gerçekleştirilen Dijital Subtraksiyon Anjiyografi (DSA) işlemiyle beyin damar hastalıklarının tanı ve tedavisinde önemli bir aşama kaydedildi.

Aydın Şehir Hastanesi'nde ilk kez gerçekleştirilen Dijital Subtraksiyon Anjiyografi (DSA) işlemiyle beyin damar hastalıklarının tanı ve tedavisinde önemli bir aşama kaydedildi.

Aydın Şehir Hastanesi'nde ilk kez uygulanan DSA işlemi, Op. Dr. Melih Çetiner, Op. Dr. Arda Topçam ve Op. Dr. Osman Berber tarafından başarıyla gerçekleştirildi. Halk arasında "ileri düzey damar anjiyosu" olarak bilinen yöntem sayesinde beyin ve boyun damarları ayrıntılı şekilde görüntülenebiliyor. Uzmanlar tarafından uygulanan DSA yöntemi ile beyin damar baloncukları (anevrizma), damar tıkanıklıkları, damar yumakları (AVM) ve felce yol açabilecek birçok damar hastalığının erken ve net şekilde tespit edilmesi mümkün oluyor. İşlem sırasında kasık veya el bileğinden ince bir kateter yardımıyla damara girilirken, verilen kontrast madde sayesinde damar yapıları yüksek çözünürlükte görüntüleniyor.

Yetkililer, ani gelişen şiddetli baş ağrısı, konuşma bozukluğu, bilinç değişikliği ve felç belirtileri gibi durumlarda beyin damar hastalıklarının hayati risk taşıdığına dikkat çekerek erken tanının önemini vurguladı.

Aydın Şehir Hastanesi'nde gerçekleştirilen ilk DSA işlemiyle birlikte, bölgedeki hastaların ileri merkezlere sevk edilmeden kendi şehirlerinde tanı ve tedavi hizmetlerine ulaşabilmesinin hedeflendiği belirtildi.

İşlemi gerçekleştiren hekimler, modern tıbbın sunduğu girişimsel yöntemleri bölge halkıyla buluşturmaya devam edeceklerini ifade etti.

İlk yorum yazan siz olun
UYARI: Yazılan yorumlar hiçbir şekilde karsmanset.com’un görüş ve düşüncelerini yansıtmamaktadır. Yorumlar, yazan kişiyi bağlayıcı niteliktedir.

Türkiye Gündem Haberleri